Student’s Musical Preferences: The Role of Music Education, Characteristics of Music and Personality Traits/Glazbene preferencije studenata: uloga glazbenog obrazovanja, karakteristika glazbe i značajki osobnosti

Snjezana Dobrota, Ina Reic Ercegovac

Abstract


Abstract

 The aim of this research was to examine the relationship between music education and musical preferences for different tempo and tonality and to explore what personality traits of the Big five-factor model contribute to the explanation of individual differences in musical preferences. The survey included 202 female and male students of the University of Split who were selected on the basis of their music education. Music compact disc containing 16 musical excerpts, Questionnaire for testing musical preference and Questionnaire for personality traits were used. The results confirmed the significant effects of music education and music characteristics on the musical preferences. Participants with the highest degree of music education enjoy all musical examples alike, regardless of musical characteristics, while other participants reported a significantly higher degree of liking the music in major key and fast tempo. Music education was a significant predictor in explaining musical preferences for major key music in fast tempo, while openness to experience was significant in predicting preferences for the minor music in slow tempo.

Key words: Big five-factor model; music pedagogy; tempo; tonality.

---

Sažetak

 Cilj istraživanja bio je ispitati odnos između glazbenog obrazovanja i preferencija glazbe različitog tempa i tonaliteta te provjeriti koje osobine ličnosti iz petfaktorskog modela doprinose objašnjenju individualnih razlika u glazbenim preferencijama. U istraživanju je sudjelovalo 202 studentica i studenata Sveučilišta u Splitu koji su odabrani na temelju kriterija glazbenog obrazovanja. Za potrebe istraživanja pripremljen je glazbeni nosač zvuka, Upitnik za ispitivanje glazbenih preferencija i Upitnik za ispitivanje osobina ličnosti.

Rezultati potvrđuju značajne efekte glazbenog obrazovanja i glazbenih osobina na preferencije glazbe različitog tempa i tonaliteta. Sudionici s najvećim stupnjem glazbenog obrazovanja podjednako preferiraju glazbu bez obzira na njezine karakteristike, a ostali sudionici iskazuju značajno veći stupanj prefiranja durske glazbe brzog tempa. Značajnim prediktorima u objašnjenju glazbenih preferencija pokazalo se glazbeno obrazovanje za dursku glazbu brzog tempa, a osobina intelekta za molsku glazbu polaganog tempa. 

Ključne riječi: glazbena pedagogija; petfaktorski model; tempo; tonalitet


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v16i2.824

Refbacks

  • There are currently no refbacks.