The Potential of Technology Based Sound Engineering Course for Fostering Students’ Musical Giftedness/Potencijal nastave zvučnoga inženjeringa zasnovane na tehnologiji za razvijanje glazbene darovitosti
Abstract
Abstract
The study aimed to quantitatively assess the effectiveness of a course that utilized
music technologies for the development of musical giftedness in intellectually gifted
students. Through the use of teacher surveys, 178 intellectually gifted students were
selected to participate in the research. They were randomly assigned to an intervention
group (N=89) and a control group (N=89). The intervention group underwent a
ten-week course titled “I am a Sound Engineer,” which involved familiarization with
digital workstations, music creation and editing on computers, and auditory music
evaluation skills. Researchers assessed the musical giftedness of the students before
and after the intervention. According to the results of the study, the course impacted
students’ interest in music, perception of subtle musical tones, sensitivity to rhythm
and various sounds, including background sounds. Practical recommendations for
the education of musically gifted students are provided.
Key words: creativity; intellectually gifted students; motivation; music technologies;
musically gifted students
---
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je kvantitativno procijeniti učinkovitost nastave
potpomognute glazbenom tehnologijom u razvoju glazbene darovitosti intelektualno
darovitih učenika. Na osnovi intervjua s učiteljima odabrano je 178 intelektualno
nadarenih učenika za sudjelovanje u istraživanju. Učenici su nasumično podijeljeni
u eksperimentalnu (N = 89) i kontrolnu skupinu (N = 89). Učenici iz eksperimentalne
skupine pohađali su tečaj „Ja sam tonski snimatelj“ u trajanju od deset tjedana,
koja je uključivala upoznavanje s radnim postajama za digitalni zvuk, stvaranje
glazbe, montažu na računalima te vještine slušne evaluacije glazbe. Istraživači su
procjenjivali glazbenu darovitost učenika prije i poslije nastave, tj. eksperimenta.
Rezultati istraživanja pokazuju pozitivan utjecaj nastave na učeničke glazbene
interese, percepciju suptilnih glazbenih tonova, osjetljivost za ritam i raznolike
zvukove, uključujući pozadinske tonove. U ovome radu daju se i praktične preporuke
za obrazovanje glazbeno darovitih učenika.
Ključne riječi: glazbene tehnologije; glazbeno nadareni učenici; intelektualno
nadareni učenici; kreativnost; motivacija
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.15516/cje.v27i1.5892
Refbacks
- There are currently no refbacks.