Preschool Teachers’ Views on the Use of Digital Technologies in Working with Preschool Children/Stavovi odgojitelja o primjeni digitalnih tehnologija u radu s djecom predškolske dobi

Biljana Novković Cvetković, Ana Spasić Stošić, Ivana Tasić Mitić, Aleksandar Stojadinović

Abstract


Abstract
Digital technologies have been used in the classroom at all levels of education for
many years. Their use came to the fore especially during the COVID-19 pandemic.
As an integral part of the system of institutional education, preschool education is
a field in which their use is also necessary in order to ensure a complete process of
care, upbringing, education and an integrated approach to learning. In this regard,
the goal of the present research was to determine the views of preschool teachers on
the use of digital technologies in the classroom, with a special focus on the content
of speech development, environmental education and music education. Despite the
necessity of their use, the results of the research indicate that preschool teachers apply
digital technologies to an insufficient extent when working with children of preschool
age. According to the respondents’ opinions regarding the field of speech development,
prose literary texts and language games are the most suitable to be used with these
technologies. When it comes to environmental education, the use of digital technologies
gives the best results when learning about animals and plants. When teaching music
education, listening to music and children’s music games are the most suitable activities
to be taught using digital technologies.
Key words: digital technologies; environmental education; music education; preschool
education; speech development.

---

Sažetak
Digitalne tehnologije već se godinama koriste u nastavi na svim obrazovnim
razinama. Njihova primjena posebno je došla do izražaja tijekom pandemije
uzrokovane virusom COVID-19. Kao sastavni dio sustava institucionalnoga
odgoja i obrazovanja, predškolski odgoj i obrazovanje područje je u kojemu je
također nužna njihova primjena kako bi se osigurao cjeloviti proces skrbi, odgoja,
obrazovanja i cjelovitoga pristupa učenju. S tim u vezi, cilj je provedenoga istraživanja
utvrditi stavove odgojitelja o primjeni digitalnih tehnologija u realizaciji odgojno
obrazovnoga rada, s posebnim osvrtom na sadržaje razvoja govora, upoznavanja
okoline i glazbenoga odgoja. Unatoč nužnosti njihove uporabe, rezultati istraživanja
pokazuju da odgojitelji u nedostatnoj mjeri primjenjuju digitalne tehnologije u radu
s djecom predškolske dobi. Prema mišljenju ispitanika, u području razvoja govora,
prozni književni tekstovi i jezične igre najprikladnija su područja za korištenje
ovih tehnologija. Kada je riječ o učenju o okolini, korištenje digitalnih tehnologija
daje najbolje rezultate u realizaciji sadržaja o životinjama i biljkama. U realizaciji
sadržaja glazbenoga obrazovanja za primjenu digitalnih tehnologija najpogodnija su
područja slušanja glazbe i dječje glazbene igre. Viber aplikacija je digitalni alat koji
ispitanici najčešće koriste u neposrednom radu s djecom. Dobiveni nalazi pokazuju
da odgojitelji koji su prošli obuku za korištenje digitalnim tehnologijama smatraju
da su djelomično osposobljeni za njihovo korištenje, kao i da je radni staž statistički
značajan prediktor njihove uporabe. Provedeno istraživanje ukazuje na potrebu
dodatnoga osposobljavanja odgojitelja za primjenu digitalnih tehnologija u odgojno
obrazovnom radu s djecom.
Ključne riječi: digitalna tehnologija, ekološki odgoj, glazbeni odgoj, predškolski odgoj,
razvoj govora.


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v26i3.5420

Refbacks

  • There are currently no refbacks.