The Influence of Pedagogical and Epistemological Beliefs on Preservice Teachers’ Technology Acceptance in Turkey: A Structural Equation Modeling/Utjecaj pedagoških i epistemoloških uvjerenja na način na koji budući nastavnici u Turskoj prihvaćaju tehnologiju: model strukturne jednadžbe

Tezcan Kartal

Abstract


Abstract
Epistemological and pedagogical beliefs have a close relationship that affects teacher
behaviors regarding technology use in the classroom. A few studies have investigated
the effect of pedagogical beliefs on technology acceptance. However, the combined effect
of epistemological and pedagogical beliefs on teachers’ technology acceptance is still
not widely understood. This study investigates the structural relationships between
preservice teachers’ epistemological and pedagogical beliefs and technology acceptance.
Data were collected from 655 preservice teachers and analyzed via path analysis. The
research model explained 49 % of the variance in the dependent variable, behavioral
intention, with a percentage higher than in previous research on preservice teachers’
technology acceptance. Results showed that preservice teachers’ constructivist teaching
beliefs, perceptions regarding the usefulness of technology, and attitudes toward using
it significantly influenced their behavioral intention. Besides, constructivist and
traditional teaching beliefs were also significant determinants of perceived usefulness
and perceived ease of use. The evidence from this study supports the idea of including
various external variables in TAM (Technology Acceptance Model) to account for
more considerable variance in behavioral intention.
Key words: epistemological beliefs; pedagogical beliefs; preservice teachers; structural
equation modeling (SEM); technology acceptance model (TAM).

---

Sažetak
Epistemološka i pedagoška uvjerenja utječu na ponašanje nastavnika kada se radi
o korištenju tehnologije u nastavi. Nekoliko studija bavilo se istraživanjem utjecaja
pedagoških uvjerenja na prihvaćanje tehnologije. Međutim, još uvijek nema dovoljno
saznanja o zajedničkom utjecaju epistemoloških i pedagoških uvjerenja na način
na koji nastavnici prihvaćaju tehnologiju. Ovo se istraživanje bavi strukturnim
odnosima između epistemoloških i pedagoških uvjerenja budućih nastavnika i
načina na koji oni prihvaćaju tehnologiju. Podatci su dobiveni na uzorku koji se
sastojao od 655 budućih nastavnika, a obrađeni su metodom analize putanje. Model
istraživanja objašnjava 49 % varijance zavisne varijable, namjere ponašanja, a
taj je postotak veći nego u prethodno provedenim istraživanjima o načinu na koji
budući nastavnici prihvaćaju tehnologiju. Rezultati su pokazali da konstruktivistička
uvjerenja nastavnika, percepcije o korisnosti tehnologije te stavovi o korištenju
tehnologije značajno utječu na namjeru ponašanja. Osim toga, konstruktivistička
i tradicionalna uvjerenja nastavnika također su i značajne odrednice percipirane
korisnosti i percipirane lakoće korištenja. Dokazi prikazani u ovome istraživanju
idu u prilog ideji da uključivanje raznih vanjskih varijabli u model prihvaćanja
tehnologije može rezultirati značajnijom varijancom u namjeri ponašanja.
Ključne riječi: budući nastavnici; epistemološka uvjerenja; model prihvaćanja
tehnologije; model strukturne jednadžbe; pedagoška uvjerenja.


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5313

Refbacks

  • There are currently no refbacks.