Born to be an English Speaker: Motivational Pathways of Fixed Mindset to Success in EFL/Rođeni da govore engleski jezik: motivacijski put do uspjeha u učenju engleskoga kao stranoga jezika kod učenika s fiksnim mentalnim sklopom
Abstract
Abstract
Several maladaptive motivational pathways to success have been investigated in foreign
language (L2) learning. However, the links between a fixed mindset and academic
success through language selves and academic buoyancy in English Preparatory
Programs (EPP) of English Medium Instruction (EMI) universities have not been
researched. Although the L2 Motivational Self System (L2MSS; Dörnyei, 2005) has
been extensively used to describe L2 learners’ motivation, its links with important
motivational constructs such us students’ mindset and academic buoyancy in the
prediction of success have not been studied to fully describe L2 learners’ motivational
pathways to success. In the present study, carried out on a sample of 343 Turkish
EPP learners and through partial least squares structural equation modelling (PLS
SEM), we identified the following maladaptive pathways: learners’ fixed mindset
was related to their ought-to and feared L2 selves (Peker, 2016, 2020) positively and
to their ideal L2 self and academic buoyancy negatively. Academic buoyancy and
academic success were positively related. Significant negative indirect relationships
between fixed mindset and academic buoyancy through L2 selves were identified
in addition to significant negative indirect relationships between fixed mindset and
academic success through L2 selves and academic buoyancy. We discuss EPP students’
motivational mechanisms in terms of their implications for facilitating their success.
Key words: academic buoyancy; academic success; feared L2 self; fixed mindset;
L2MSS.
---
Sažetak
Do sada je u području učenja stranoga/inoga jezika (L2) istraženo nekoliko
maladaptivnih motivacijskih puteva do uspjeha. Međutim, nisu ispitane veze između
fiksnoga mentalnog sklopa i akademskoga uspjeha kroz moguće pojmove o sebi
i akademsku ustrajnost u Pripremnim programima učenja engleskoga jezika na
sveučilištima u kojima se nastava izvodi na engleskom jeziku. Iako se Inojezični
motivacijski sustav pojmova o sebi (engl. L2MSS; Dörnyei, 2005) uvelike koristi za
opisivanje motivacije inojezičnih učenika, njegove veze s važnim motivacijskim
konstruktima poput mentalnoga sklopa i akademske ustrajnosti pri predviđanju
uspjeha nisu dovoljno ispitane kako bi se u potpunosti objasnio motivacijski put
do uspjeha inojezičnih učenika. Naša je studija provedena u Turskoj na uzorku od
343 polaznika pripremnoga programa učenja engleskoga jezika. Korišteni su model
strukturne jednadžbe (PLS-SEM) i metoda parcijalnih najmanjih kvadrata. Utvrđeni
su sljedeći maladaptivni putevi do uspjeha: fiksni mentalni sklop učenika pozitivno je
povezan s njihovim ‘traženim inojezičnim ja’ i ‘neželjenim inojezičnim ja’ (Peker, 2016,
2020), a negativno je povezan s njihovim ‘idealnim inojezičnim ja’ i akademskom
ustrajnošću. Akademska ustrajnost i akademski uspjeh pozitivno su povezani. Uočene
su značajne negativne indirektne veze između fiksnoga mentalnog sklopa i akademske
ustrajnosti kroz inojezične pojmove o sebi, kao i značajne negativne indirektne veze
između fiksnog mentalnog sklopa i akademskog uspjeha kroz inojezične pojmove o
sebi i akademsku ustrajnost. Raspravljamo o motivacijskim mehanizmima polaznika
pripremnih programa učenja engleskoga jezika i njihovom utjecaju na uspjeh.
Ključne riječi: akademska ustrajnost; akademski uspjeh; fiksni mentalni sklop;
L2MSS/Inojezični motivacijski sustav pojmova o sebi; ‘neželjeni inojezični ja’.
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.15516/cje.v26i3.5271
Refbacks
- There are currently no refbacks.