Reflections of Teachers’ Self-leadership Experiences on Teaching Leadership Skills/Odraz učiteljskih iskustava samovođenja na poučavanje vještina vođenja
Abstract
Abstract
The study investigated the reflections of teachers’ self-leadership experiences on 
teaching students leadership skills in a highly centralized education system. Within 
leadership education, this scarcely studied phenomenon refers to a theoretical and 
practical problem. We carried out a mixed-method explanatory sequential research 
design by collecting quantitative data from 610 teachers using a multi-stage sampling 
method. For better understanding the phenomenon, semi-structured interviews 
(N=13) were conducted. . In addition, the study hypothesized a model suggesting an 
interaction between teachers’ self-leadership and teaching students leadership skills and 
then tested it. We performed content analysis, descriptive analysis, correlations, EFA, 
and SEM to analyse the data. We concluded that teachers’ self-leadership experiences 
positively impact equipping students with leadership skills, and we found out that the 
crucial skill within the inter-related leadership skills is undertaking responsibility. 
The study identified disconnection among curricula, teaching, and evaluation, lack 
of training involving effective teaching methods, and teachers’ unconsciousness as 
substantial barriers to leadership education.
Key words: mixed study; self-leadership; students; teachers; teaching leadership; 
SEM-AMOS
---
Sažetak 
U radu se prikazuje istraživanje percepcije učitelja o njihovim iskustvima 
samovođenja u kontekstu poučavanja učenika vještini upravljanja unutar 
centraliziranoga obrazovnog sustava. U okviru obrazovanja za vođenje, ovaj 
rijetko proučavani fenomen predstavlja teorijski i praktični problem. Provedeno 
je sekvencijalno eksplikativno istraživanje s kombiniranim metodama, pri čemu 
su kvantitativni podatci dobiveni od 610 učitelja putem višestupanjske metode 
uzorkovanja. Za bolje razumijevanje fenomena provedeni su i polustrukturirani 
intervjui (N = 13). Također, u istraživanju je postavljena hipoteza o modelu koji 
sugerira interakciju između samovođenja učitelja i poučavanja učenika vještini 
vođenja koja je zatim i testirana. Za analizu podataka korištena je metoda analize 
sadržaja, deskriptivna analiza, korelacije, EFA i SEM analiza. Zaključeno je da 
iskustva samovođenja učitelja pozitivno utječu na osposobljavanje učenika za 
vještine vođenja te je otkriveno da je ključna vještina unutar međusobno povezanih 
vještina vođenja preuzimanje odgovornosti. Istraživanje je ukazalo na nesklad 
između kurikula, nastave i vrednovanja, nedostatak osposobljavanja za provedbu 
učinkovitih nastavnih metoda i neosviještenost učitelja kao značajne barijere u 
obrazovanje za vođenje. 
Ključne riječi: kombinirana metoda; poučavanje vođenja; samovođenje; učenici; 
učitelji.
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5260
Refbacks
- There are currently no refbacks.