Changes to Pupils Competence Beliefs in the Visual Arts in higher grades of primary education: A Longitudinal Perspective / Promjene učeničkih uvjerenja o kompetencijama u predmetu Likovna kultura u višim razredima osnovnoškolskoga obrazovanja: longitudinalna perspektiva

Zrinka Ristić Dedić, Boris Jokić

Abstract


The present study examined the changes to pupils’ competence beliefs in the subject Visual Arts over three years of lower secondary education in a sample of 752 elementary school pupils in Zagreb, the capital of Croatia. Using a single item ‘How good are you in Visual arts?’, pupils’ competence beliefs were measured three times, at the end of school year in the 5th, 6th and 7th grades. Unconditional latent growth curve modelling (LGCM) revealed high initial values of competence beliefs and a significant but moderate decline over time. Inter-individual variability was observed for both intercept and slope. Growth trajectories of pupils’ competence beliefs for girls and boys suggest common developmental trends for both groups, but indicate somewhat lower initial values and greater variability of intercept for boys. Conditional LGCM revealed significant effects of pupils’ final subject grades in the 5th grade on both intercept and slope, indicating that pupils who had higher final grades in Visual Arts also had higher initial competence beliefs and  that these beliefs changed less over time. The effect of the subjective value of Visual Arts (utility value, intrinsic value, difficulty) on competence beliefs was found only for intercept. These predictors did not have effects on the rate of decline in competence beliefs over time.

Key words: pupils’ competence beliefs; Visual Arts; subjective task value; longitudinal study; lower secondary education.

 

---

 

U ovom radu govori se o istraživanju promjene u učeničkim uvjerenjima o kompetenciji u predmetu Likovna kultura tijekom tri godine viših razreda osnovnoškolskoga obrazovanja na uzorku od 752 učenika osnovnih škola u Zagrebu. Učenička uvjerenja o kompetenciji prikupljena su u tri navrata, na kraju školske godine u 5., 6. i 7. razredu, pomoću jednoga pitanja „Koliko ti dobro ide predmet Likovna kultura?” Bezuvjetno modeliranje latentne krivulje rasta (LGCM) ukazalo je na vrlo visoke početne vrijednosti učeničkih uvjerenja o kompetenciji te na blagi, iako značajan pad tijekom vremena. Opažen je varijabilitet među učenicima i za vrijednosti latentnoga odsječka i nagiba. Razvojne putanje učeničkih uvjerenja o kompetenciji za djevojčice i dječake pokazale su slične razvojne tendencije u obje nezavisne skupine, ali i ponešto niže početne vrijednosti i veći varijabilitet latentnoga odsječka za dječake. Uvjetovano LGCM je pokazalo značajne učinke učeničkih zaključnih ocjena iz predmeta u 5. razredu na latentni odsječak i nagib, što znači da su učenici s višim ocjenama iz Likovne kulture imali veće početno uvjerenje o kompetenciji i manje ga mijenjali tijekom vremena. Značajni učinci subjektivne vrijednosti Likovne kulture (utilitarna vrijednost, intrinzična vrijednost, težina predmeta) utvrđeni su jedino za latentni odsječak. Ovi prediktori nisu imali učinke na stopu smanjivanja učeničkih uvjerenja o kompetenciji u vremenu.   

Ključne riječi: Likovna kultura; longitudinalno istraživanje; subjektivna vrijednost zadatka; učenička uvjerenja o kompetenciji; viši razredi osnovnoškolskoga obrazovanja



Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v23i0.4347

Refbacks

  • There are currently no refbacks.