Students’ Standpoints about the Significance of Cooperative Learning in Maths Teaching in Lower Primary School Grades
Abstract
Povećanje učinkovitosti nastave matematike predstavlja podjednako veliki izazov i za nastavnike i za istraživače. Odabrana obrazovna strategija, primijenjeni oblici i metode rada značajno utječu na uspješnost učenja kod osnovaca.Tijekom suradničkog učenja učenici su oduševljeniji i radije sudjeluju u rješavanju zadataka. Struktura jednog takvog školskog sata drukčija je od strukture tradicionalnog sata. Veću ulogu dobiva samostalnost učenika, njihova suradnja, komunikacija i rješavanje problema, a samim tim i učenici postaju kreativniji i dosjetljiviji.Cilj ovog istraživanja bio je ispitati korelaciju između primjene suradničkog učenja i stavova prema nastavi matematike kod učenika nižih razreda osnovne škole.Ispitivanja su vršena među osnovcima, u četiri osnovne škole u Subotici u drugom polugodištu školske 2016./2017. godine, a uzorak je predstavljalo 210 učenika (N=210).Prema dobivenim rezultatima, nakon intenzivno primijenjenog suradničkog rada, učenici su izvijestili o pozitivnoj promjeni vezanoj za njihovu aktivnost i stavove u nastavi matematike, u domeni komunikacijskih sposobnosti i na polju sposobnosti za suradnju u timskom radu te su i svoje osobne učinke ocijenili kao bolje.Rezultati istraživanja, detaljno prikazani u ovom radu, doprinose potvrđivanju one pretpostavke po kojoj se može utvrditi korelacija između primjene suradničkog učenja i razvoja pozitivnih stavova o nastavi matematike kod učenika nižih razreda osnovne škole.
Ključne riječi: suradničko učenje, stavovi prema matematici, učinkovitost.
Ključne riječi: suradničko učenje, stavovi prema matematici, učinkovitost.
DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3286
Refbacks
- There are currently no refbacks.