What Drives the Perception of School Principals as Professional Managers in Small European Countries? The Case of Croatia/Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske

Niksa Alfirevic, Dijana Vican, Jurica Pavičić

Abstract


Abstract

In this study, the authors discuss the educational and social factors that contribute to the perception of school principals as an independent managerial profession. Empirical results are based on a household survey, nationally representative of the Republic of Croatia as a small European country involved in a comprehensive educational reform. The empirical results indicate that trust in individual social actors relevant for education and the public perception of school effectiveness can serve as predictors of the public assessment of principalship as a profession. Potential implications for further research and policy development in small European countries are suggested. The proposed policy interventions emphasize institutional capacity building and an attempt to achieve a positive feedback loop by strengthening mutual links between the development of local resources and the communication of positive local narratives.

Key words: Croatia; educational management; predictors; profession; school principals.

 

---

 

Sažetak

U ovom se radu istražuju obrazovni i društveni faktori koji pridonose percepciji školskih ravnatelja kao neovisne menadžerske profesije. Empirijski su rezultati dobiveni ispitivanjem kućanstava reprezentativnih za Republiku Hrvatsku, malu europsku država koja provodi opsežnu reformu obrazovanja. Empirijski rezultati sugeriraju da povjerenje u pojedine društvene aktere koji su relevantni za obrazovanje i javna percepcija učinkovitosti škola mogu služiti kao čimbenici prognoze javne procjene ravnateljske profesije. Iznose se moguće implikacije za buduća istraživanja i razvoj politika u malim europskim državama. Predložene intervencije u politiku naglašavaju sposobnost institucionalne izgradnje, kao i pokušaj kreiranja pozitivnih povratnih informacija jačanjem međusobnih poveznica između razvoja lokalnih resursa i dijeljenja pozitivnih lokalnih narativa.

Ključni pojmovi: Hrvatska; obrazovni menadžment; prediktorske varijable; profesija; školski ravnatelji.


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143

Refbacks

  • There are currently no refbacks.