Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, Vol 16, No 4 (2014)

Font Size:  Small  Medium  Large

Examples of Motivation Using Drama Expression in Croatian Language Classes / Primjeri motivacije dramskim izrazom u nastavi hrvatskoga jezika

Dean Slavic, Martina Trescec

Abstract


Abstract

The article shows how students in Croatian language classes can be motivated by using drama expression. Drama is addressed in the text as useful in the Croatian language classes because it helps students to relax and talk about a problem taking on the role of a certain character. Students develop oral skills without stress as they do not talk to the teacher directly.  Twelve drama methods have been described, half of which have been used as motivation for concrete units in elementary school, while the other half has been used for motivation in secondary school. 

Key words: Croatian language in the classroom; drama expression; drama methods; motivation. 

---

Sažetak

Članak prikazuje kako u nastavi hrvatskoga jezika motivirati učenike služeći se dramskim izrazom. Dramski izraz prikazan je u tekstu korisnim u nastavi hrvatskoga jezika jer omogućava učenicima da se opuste i progovore o određenom problemu uživljavajući se u ulogu lika. Učenici razvijaju svoje govorne sposobnosti i vještine, razvijaju motoričke sposobnosti, odnosno uviđaju važnost govora tijela. Opisano je dvanaest dramskih metoda, od kojih je pola primijenjeno kao motivacija za konkretne nastavne jedinice u osnovnoj školi, a pola za motivaciju u srednjoj školi.

Ključne riječi: dramski izraz; dramske metode; hrvatski jezik u nastavi; motivacija.



Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.