Peers’ Problem Behaviours and Student Cognitive Development: The Moderating Effect of Educational Expectation/Problematična ponašanja vršnjaka i kognitivni razvoj učenika: moderirajući učinak obrazovnih očekivanja
Abstract
Abstract
This study aimed to investigate the impact of peers’ problematic behaviours on students’
cognitive development, considering potential moderating effects based on students’
educational expectations. As of our current understanding, there has been limited
exploration into the impact of peers’ problematic behaviours on cognitive development
and the moderating effect of expectations. To close this gap, we utilized data from the
China Education Panel Survey (CEPS) to assess the suggested measurements, such
as the number of participants’ close friends with problem behaviours, using linear
regression models. SPSS (version 26) was used for data analysis. The findings suggest
that student cognitive development can suffer due to peers’ problem behaviours, and
this influence is heightened by students’ educational expectations. This study provides
several main contributions. For instance, it offers new insights by examining how
students’ educational expectations may moderate these effects. In conclusion, practical
implications for practitioners and policymakers are outlined.
Key words: China; cognitive performance; educational expectation; moderating
effect; peer influence
---
Sažetak
c vršnjaka na kognitivni razvoj učenika, uzimajući u obzir potencijalne moderirajuće
učinke temeljene na obrazovnim očekivanjima učenika. Prema našem trenutačnom
razumijevanju, dosadašnja istraživanja su u ograničenoj mjeri ispitivala utjecaj
problematičnih ponašanja vršnjaka na kognitivni razvoj te moderirajući učinak
očekivanja. Kako bismo smanjili ovaj jaz, koristili smo podatke iz Kineskog panela
za obrazovanje (China Education Panel Survey, CEPS) za procjenu predloženih
mjera, poput broja bliskih prijatelja sudionika s problematičnim ponašanjem,
primjenom linearnih regresijskih modela. Za analizu podataka korišten je SPSS
(verzija 26). Rezultati upućuju na to da kognitivni razvoj učenika može biti narušen
zbog problematičnih ponašanja vršnjaka, a taj utjecaj dodatno pojačavaju obrazovna
očekivanja učenika. Ova studija donosi nekoliko ključnih doprinosa. Na primjer,
nudi nove uvide pomoću ispitivanja načina na koji obrazovna očekivanja učenika
mogu moderirati ove učinke. Na kraju studije izložene su praktične implikacije za
praktičare i donositelje politika.
Ključne riječi: Kina; kognitivna izvedba; moderirajući učinak; obrazovna
očekivanja; utjecaj vršnjaka
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.15516/cje.v27i2.6017
Refbacks
- There are currently no refbacks.