A Validity and Reliability Study of the Development of a Teacher Attitude Scale towards Inclusive Education (TASI)/Studija valjanosti i pouzdanosti razvoja skale stavova učitelja prema inkluzivnom obrazovanju (TASI)
Abstract
Abstract
The idea of inclusive education is based on the premise that education is a basic
human right. No student should be subjected to systematic exclusion practices based
on a difference or exceptionality such as gender, disability, race, religion or ethnic
subgroup, poverty, sexual orientation or non- citizenship (asylum seeker, refugee,
migrant). Instead of an understanding of inclusion that is mostly perceived as
removing legal and physical barriers to participation for people with disabilities and
neglecting other groups with individual differences, there is a need for a more inclusive
understanding that includes all learning differences and disabilities. No such valid
and reliable measurement tool exists that reveals teacher attitudes. Therefore, the
purpose of this study is to develop and validate the Teacher Attitudes Toward Inclusive
Education Scale (TASI) to assess teacher attitudes towards inclusive education, aiming
to contribute to research and the elimination of negative attitudes towards inclusive
practices. The pilot form of the Teacher Attitudes Toward Inclusive Education Scale
(TASI) consists of 68 Likert-type items. Independent reviewers verified the scale’s
content validity, and an exploratory factor analysis was used to determine the scale’s
construct validity. The scale’s final form, which had six factors and 24 items, was
produced after the exploratory factor analysis. In order to examine the fit of the
structural model obtained as a result of exploratory factor analysis with the data,
the final form was reapplied to 1017 teachers and confirmatory factor analysis was
performed. It is expected that the developed scale would be used to assess teacher attitudes in research on inclusive education and contribute to eliminating of negative
attitudes. The TASI offers a valuable tool for researchers and practitioners to measure
teacher attitudes, identify areas for professional development, and evaluate the impact
of inclusive education initiatives. Future research may explore the scale’s cross-cultural
validity and its predictive relationship with teacher behavior and student outcomes.
Key words: attitudes towards inclusive education; inclusive education; measurement
tool; systematic exclusion; teacher attitudes
---
Sažetak
Ideja inkluzivnoga obrazovanja temelji se na pretpostavci da je obrazovanje
osnovno ljudsko pravo. Nijedan učenik ne bi trebao biti podvrgnut sustavnim
praksama isključivanja na temelju razlika ili iznimnosti kao što su spol, invaliditet,
rasa, religija ili etnička podskupina, siromaštvo, seksualna orijentacija ili nedostatak
državljanstva (tražitelj azila, izbjeglica, migrant). Umjesto razumijevanja
inkluzije koje se uglavnom percipira kao uklanjanje pravnih i fizičkih prepreka za
sudjelovanje osoba s invaliditetom i zanemarivanje drugih skupina s individualnim
razlikama, postoji potreba za inkluzivnijim razumijevanjem koje uključuje sve
razlike u učenju i invaliditete. Ne postoji valjan i pouzdan mjerni instrument koji
otkriva stavove učitelja. Stoga je svrha ovoga istraživanja razviti i validirati Skalu
stavova učitelja prema inkluzivnom obrazovanju (TASI) kako bi se procijenili
stavovi učitelja prema inkluzivnom obrazovanju, s ciljem doprinosa istraživanju
i eliminaciji negativnih stavova prema inkluzivnim praksama. Pokusni oblik
Skale stavova učitelja prema inkluzivnom obrazovanju (TASI) sastoji se od
68 čestica Likertova tipa. Neovisni recenzenti potvrdili su valjanost sadržaja
ljestvice, a eksploratorna faktorska analiza korištena je za određivanje konstruktne
valjanosti ljestvice. Konačni oblik ljestvice, koji se sastoji od šest faktora i 24 čestice,
proizveden je nakon eksploratorne faktorske analize. Kako bi se ispitao stupanj
podudarnosti strukturnoga modela dobivenoga eksploratornom faktorskom
analizom s podatcima, konačni oblik ponovno je primijenjen na 1017 učitelja te
je provedena potvrdna faktorska analiza. Očekuje se da će razvijena ljestvica biti
korištena za procjenu stavova učitelja u istraživanjima o inkluzivnom obrazovanju
i doprinijeti eliminaciji negativnih stavova. TASI nudi vrijedan alat istraživačima i
praktičarima za mjerenje stavova učitelja, identificiranje područja za profesionalni
razvoj i evaluaciju utjecaja inkluzivnih obrazovnih inicijativa. Buduća istraživanja
mogu ispitati međukulturalnu valjanost ljestvice i njezin prediktivni odnos s
ponašanjem učitelja i ishodima učenika.
Ključne riječi: inkluzivno obrazovanje; mjerni instrument; stavovi učitelja; stavovi
prema inkluzivnom obrazovanju; sustavno isključivanje
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.15516/cje.v27i1.5994
Refbacks
- There are currently no refbacks.