Van Hiele Levels of Geometric Thinking, Spatial Anxiety, and Attitudes Toward Geometric Objects Among Prospective Primary School Teachers in Istanbul, Turkey/Razine geometrijskoga mišljenja prema Van Hieleovu modelu, prostorna anksioznost i stavovi prema geometrijskim tijelima među budućim učiteljima razredne nastave u Istanbulu, Turska

Yasemin Deringöl

Abstract


Abstract
The aim of this study was to examine the Van Hiele geometric thinking levels, spatial anxiety, and attitudes toward geometric objects among 232 prospective classroom teachers studying at a public university in Turkey. The data were collected using the Van Hiele Geometry Test, the Spatial Anxiety Scale, the Attitude Scale on the Subject of Geometric Objects, and a Teacher Candidate Information Form developed by the researcher. This research employed a survey design. The findings revealed that the participants’ geometric thinking levels ranged between Levels 1 and 4, with a concentration at Level 2-Descriptive Level. Participants exhibited low levels of spatial anxiety and medium attitudes toward geometric objects. No significant differences were found in these variables based on gender or preference for teaching geometry topics. However, third-year students were found to have higher levels of spatial anxiety compared to first- and second-year students. Additionally, those at Level 4 scored higher on the Van Hiele Geometry Test than those at other levels, while those at Level 1 had higher spatial anxiety and lower high school geometry grades. Finally, a low-level
positive correlation was found between participants’ scores on the Van Hiele Geometry Test and their high school geometry course grades, whereas a low-level negative correlation was observed between Van Hiele Geometry scores and spatial anxiety.
Key words: Attitude Scale on the Subject of Geometric Objects, geometry, prospective primary school teachers, spatial anxiety, Van Hiele Geometry

---


Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati razine geometrijskoga mišljenja prema Van Hieleovu modelu, prostornu anksioznost i stavove prema geometrijskim tijelima među 232 buduća učitelja razredne nastave koji studiraju na javnom sveučilištu u Turskoj. Podatci su prikupljeni pomoću Van Hieleova testa geometrije, ljestvice prostorne anksioznosti, ljestvice stavova o geometrijskim tijelima te obrasca za podatke o učiteljskim kandidatima koji su osmislili istraživači. Ovo istraživanje provedeno je prema anketnom (survey) istraživačkom nacrtu. Rezultati su pokazali da su razine geometrijskoga mišljenja sudionika varirale između 1. i 4. razine, s
naglaskom na 2. – opisnu razinu. Sudionici su pokazali nisku razinu prostorne anksioznosti i umjerene stavove prema geometrijskim tijelima. Nisu pronađene značajne razlike u tim varijablama s obzirom na spol ili preferenciju poučavanja geometrijskih sadržaja. Međutim, studenti treće godine imali su višu razinu prostorne anksioznosti u usporedbi s onima s prve i druge godine. Također, studenti na 4. razini postigli su više rezultate na Van Hieleovu testu geometrije od onih na nižim razinama, dok su studenti na 1. razini imali veću prostornu anksioznost i niže ocjene iz geometrije u srednjoj školi. Na kraju, utvrđena je niska pozitivna
korelacija između rezultata sudionika na Van Hieleovu testu geometrije i njihovih ocjena iz geometrije u srednjoj školi, dok je između rezultata testa i prostorne anksioznosti pronađena niska negativna korelacija.
Ključne riječi: budući učitelji razredne nastave; ljestvica stavova o geometrijskim
tijelima; geometrija; prostorna anksioznost; Van Hieleova geometrija


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v27i2.5940

Refbacks

  • There are currently no refbacks.