Enhancing Mathematics Teachers’ Feedback Levels with Action Research/Unaprjeđivanje razina povratnih informacija učitelja matematike putem akcijskoga istraživanja

Gözdegül ARIK KARAMIK, Ali Özkaya

Abstract


Abstract
The aim of this study was to enhance mathematics teachers’ feedback levels with
action research. The study was founded on action research design, and a six-weeks
programme was designed for the implementation of action research steps, followed
by weekly interviews with five mathematics teachers who were doing their master’s
degree in the field of mathematics teaching. The subject Operations with Integers was
selected. It entailed 30 lessons with five outcomes for students of the seventh grade,
and teachers’ feedback processes regarding the subject were examined. Data were
collected via methods of observation, interview and analysing audio-visual material.
The study utilized four observation tools: the Feedback Observation Form (FOF),
Constructivist Approach Observation Form (CAOF), Mathematical Communication
Observation Form (MCOF) and Mathematics Observation Form (MOF), which were
prepared by the researchers. Interviews were held with the participants at the weekends
following the completion of the lessons for each step of the action plan. Each interview
lasted approximately 60-75 minutes, wherein the following issues were discussed:
the steps of the action plan, suggestions for improving the implementation, the ways
of improvement and the plan for next week. Qualitative data were analysed via
descriptive and content analysis, and themes and sub-themes were determined. The
findings showed that the constructivist approach, sociocultural theory, mathematical
communication skills and doing mathematics are important action steps in enhancing
feedback in mathematics education.
Key words: communication skills; constructivism; doing mathematics; mathematical
feedback

---

Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je povećati kvalitetu povratnih informacija učitelja
matematike putem akcijskoga istraživanja. Za tu svrhu korišten je dizajn akcijskoga
istraživanja koje je provedeno s ciljem razvoja učitelja s obzirom na vrednovanja
učenika u nastavi matematike. Tijekom istraživanja provedeni su tjedni intervjui
s pet učitelja matematike koji su bili u tijeku izrade poslijediplomskoga rada u
području poučavanja matematike, a osmišljen je šestotjedni program za primjenu
akcijskih koraka. Odabran je predmet Operacije s cijelim brojevima, koji je uključivao
trideset sati nastave i pet postignuća za učenike sedmih razreda, a proučavani su
procesi pružanja povratne informacije za učenike tijekom nastave. Podatci su
prikupljeni opservacijama, intervjuima i audio-vizualnim materijalima. Korištena
su četiri opservacijska obrasca – Obrazac za povratne informacije (OPI), Obrazac
konstruktivističkoga pristupa (OKP), Obrazac za matematičku komunikaciju (OMK)
i Obrazac bavljenja matematikom (OBM). Sve instrumente pripremili su istraživači
koji su proveli intervjue sa sudionicima prvi vikend nakon završetka nastave za svaki
korak akcijskoga plana. Svaki intervju trajao je 60 - 75 minuta, a razgovaralo se o
provedenim akcijskim koracima, mogućnostima i načinima nadopune provedbe te
planu za sljedeći tjedan. Za analizu kvalitativnih podataka korištena je deskriptivna
analiza i analiza sadržaja, a određene su teme i podteme analize. Rezultati pokazuju
da su konstruktivistički pristup, sociokulturna teorija, vještine matematičke
komunikacije i bavljenje matematikom važni akcijski koraci u poboljšanju kvalitete
vrednovanja u matematičkom obrazovanju.
Ključne riječi: bavljenje matematikom, komunikacijske vještine, konstruktivizam,
povratne informacije u matematici


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v27i1.5490

Refbacks

  • There are currently no refbacks.