Using Hologram Technique in Educational Environment: The Case of Perspective Module/Korištenje hologramske tehnike u obrazovnom okružju: obrada nastavnoga modula Perspektiva

Evren Sertalp

Abstract


Abstract
3D imaging systems have given rise to concepts such as holograms and virtual and
augmented reality. One of the areas of use of holograms, which we encounter in
various fields in our daily lives, is education. Hologram technology shortens and
even accelerates the learning and perception processes by supporting them with visual
elements, turning holograms into useful educational technology. Although there have
been many studies on hologram technology to date, there are very few studies on
using this technology as a course material and its contribution to the educational
environment. This study aims to examine how hologram technology as a type of
visual communication can be used in the educational environment and what its
benefits might be. For this purpose, a hologram application was prepared for the
Perspective module taught in the Basic Art Education course offered at the high school
level and was used as a course material. Throughout the research, perspective as a
topic was taught to tenth-grade high school students taking the Basic Art Education
course using the hologram application prepared as a course material. As a result, it
was observed that the experimental group, which was taught the module using the
hologram application, demonstrated a higher success rate and a better understanding
of the module. In conclusion, it can be inferred that using a technological method,
such as a hologram, leads to more effective outcomes in comparison with traditional
teaching methods.
Key words: education; hologram technology; three-dimensional (3D); twodimensional (2D); visual communication.

---


Sažetak
Sustavi za 3D slike omogućili su rasprostranjenost pojmova kao što su hologram
te virtualna i proširena stvarnost. Hologrami su postali našom svakodnevnicom,
a jedno od područja njihove primjene jest i obrazovanje. Hologramska tehnologija
skraćuje i ubrzava procese učenja i percepcije pomoću vizualnih elemenata te tako
hologrami postaju obrazovna tehnologija. Iako su do sada provedena mnogobrojna
istraživanja o hologramskoj tehnologiji, tek se mali broj njih bavi korištenjem te
tehnologije kao nastavnoga materijala i njezinom važnošću u obrazovnom okružju.
Cilj je ovoga istraživanja utvrditi kako se hologramska tehnologija kao vrsta
vizualne komunikacije može koristiti u obrazovnom okružju te koje su njezine
moguće dobrobiti. S tim ciljem na umu, izrađena je hologramska aplikacija za
modul Perspektiva, koji je dio predmeta Osnove umjetnosti na srednjoškolskoj razini.
Aplikacija je korištena kao nastavni materijal. Tijekom istraživanja, perspektiva kao
tema obrađena je s učenicima desetoga razreda koji su odabrali predmet Osnove
umjetnosti, a hologramska aplikacija korištena je kao nastavni materijal. Rezultati
su pokazali da je eksperimentalna skupina, s kojom je modul Perspektiva obrađen
pomoću hologramske aplikacije, ostvarila bolji uspjeh i bolje razumjela modul. Može
se zaključiti da primjena tehnologije kao što je hologram vodi k boljem ostvarenju
ishoda nego što je slučaj s primjenom tradicionalnih nastavnih metoda.
Ključne riječi: dvodimenzionalni (2D); hologramska tehnologija; obrazovanje;
trodimenzionalni (3D); vizualna komunikacija.


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5056

Refbacks

  • There are currently no refbacks.