Foreword / Uvodnik
Abstract
Dear readers!
It is an exceptional pleasure for us to present you with the last regular issue of the Croatian Journal of Education in this year. With this issue we end 2021, the year not only riddled with the challenges of the COVID 19 pandemic, which had a substantial influence on the work of universities and the scientific community, but also with many adversities placed before us by the times we live in.
In this issue we present ten papers of authors from Japan, Croatia, Russia, the USA, Slovenia and Serbia. These ten papers entail six original scientific works, three review papers and one preliminary communication.
As in the previously published issues of the journal, we continue the tradition of advocating interdisciplinary and multidisciplinary studies which present various methodological paradigms and theoretical principles to researching education. We are glad to have the opportunity to publish innovative research providing recent scientific facts, definitions and classifications of scientific concepts, explanations of relationships between certain concepts, and the prediction and control of the researched educational phenomena.
With the hope for a better tomorrow, we wish you plenty of success in your scientific work in 2022 and expect many more of your quality papers.
---
Dragi čitatelji!
Iznimno nam je zadovoljstvo predstaviti posljednji redovni broj Hrvatskog časopisa za odgoj i obrazovanje za ovo godište. Ovim brojem završavamo 2021. godinu. Godinu koja je bila ispunjena izazovima pandemije Covid19 koja je bitno utjecala i na rad sveučilišta i znanstvenu zajednicu, ali i mnogim drugim izazovima koje pred nas stavlja doba u kojem živimo.
U ovom broju predstavljamo deset radova autora iz Japana, Hrvatske, Rusije, Sjedinjenih Američkih Država, Slovenije i Srbije. U tih deset priloga predstavljeno je šest izvornih znanstvenih radova, tri pregledna rada i jedno prethodno priopćenje.
Kao i u dosadašnjim izdanjima časopisa, i dalje nastavljamo tradiciju objavljivanja interdisciplinarnih i multidisciplinarnih istraživanja u kojima su zastupljeni različite metodološke paradigme i teorijski pristupi istraživanja odgoja iobrazovanja. Raduje nas što smo u prilici objaviti inovativna istraživanja koja pružaju nove znanstvene činjenice, definicije i klasifikacije znanstvenih pojmova, objašnjenja odnosa između pojedinih koncepata, te predikciju i kontrolu istraživanjih fenomomena preblematike odgoja i obrazovanja.
S nadom u bolje sutra, u narednoj 2022. godini želimo Vam puno uspjeha u zanstvenom radu te očekujemo mnogo Vaših kvalitetnih priloga.
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.15516/cje.v23i4.4774
Refbacks
- There are currently no refbacks.