Musician as a Distinctive Personality Structure – Yes or No? / Glazbenik kao distinktivni sklop osobnosti – da ili ne?

Zoran Mihajlovski

Abstract


Abstract

An empirical study examining differences in personality traits between musicians and non-musicians employing the differential approach was conducted on Macedonian sample. The sample itself consisted of 629 respondents in total, including 288 musicians with ongoing (music high-school or university music students) or completed (university degree in music) musical education, and the control sample of 341 non-musicians with mirrored age structure (non-music high-school or university students, as well as non-music university degree holders from different fields). Individual differences were tested employing four measuring tools: 16PF (by R. Cattell, revised version, 1993), EPQ (by H. Eysenck, 1975) and NEO PI-R (by Costa& McCrae, 1990) personality inventories, as well as FRT i.e. Figure reasoning test (by J. Daniels, 1962, Yugoslavian revised version known as TRL, 1983) as a measure of general intellectual ability.

Multivariate analysis of variance (MANOVA) based statistical data processing indicates results in synergy with referent findings regarding a musician’s personality by the distinguished British music psychologist Anthony Kemp. Several second-order factors emerged as differential between musicians and non-musicians: Introversion – Extraversion, Anxiety – Assurance, Affectivity – Rationality, Higher intelligence – Lower intelligence, and Good upbringing – Bad upbringing. Our findings confirm the existence of four out of five attributive dimensions of the musical temperament, according to Kemp: Introversion, Affectivity, Anxiety and Intelligence. Existence of Independence was not confirmed. Overall, the results achieved give an exceptionally explicit confirmation of the distinctiveness of musicians’ personality structure, i.e. the existence of a unique “musical temperament”, in terms of specific combination of personality traits inherent to people from the classical music environment.

 

Key words: intelligence; musical temperament; musicians; non-musicians; personality traits.

---

Sažetak

U empirijskom istraživanju na uzorku ispitanika u Makedoniji diferencijalnim su pristupom ispitane razlike u osobinama osobe, uključujući i opću intelektualnu sposobnost, kod skupine glazbenika u odnosu na kontrolnu skupinu neglazbenika. Uzorak obuhvaća ukupno 629 ispitanika, od kojih je 288 glazbenika iz područja klasične glazbe triju dobnih skupina (učenici srednje glazbene škole, studenti fakulteta glazbene umjetnosti i profesionalni glazbenici s visokom glazbenom naobrazbom). Uzorak je obuhvaćao 341 neglazbenika odgovarajuće dobne strukture (učenici neglazbenih srednjih škola, studenti više neglazbenih fakulteta i ispitanici sa završenim fakultetom iz neglazbenih područja). Individualne razlike testirane su s pomoću četiri mjerna instrumenta: inventarima osobnosti 16PF R. Cattella (revidirana verzija, 1993), EPQ H. Eysencka (1975) i NEO PI-R Coste i McCraea (1990), kao i J. Danielsovim Testom rezoniranja osoba TRL (FRT, 1962, jugoslavenska revizija, 1983) kao mjerom opće intelektualne sposobnosti.

Multivarijantna analiza varijance (MANOVA) indicira rezultate koji su općenito u sinergiji s referentnim spoznajama o sklopu osobnosti glazbenika iz klasičnih radova britanskoga glazbenog psihologa Anthonyja Kempa. Identificirane su razlike između glazbenika i neglazbenika u području nekoliko faktora drugoga reda: introverzija – ekstraverzija, anksioznost – prilagođenost, afektivnost – racionalnost, viša (verbalna) inteligencija – niža (verbalna) inteligencija, dobar odgoj – loš odgoj. Naši su podatci, u tom kontekstu, potvrdili postojanje čak četiriju od pet atributivnih dimenzija glazbenoga temperamenta prema Kempu: introverzije, afektivnosti, anksioznosti i inteligencije. Nije, međutim, potvrđeno postojanje atributivne dimenzije neovisnosti. Na elementarnijoj je razini, u vezi s razlikama prema neglazbenicima po pojedinačnim dimenzijama i crtama osobnosti, nađeno statistički značajno odstupanje na čak 18 od 26 testiranih osobina osobe. Najizraženije jezgre distinkcije glazbenika prema neglazbenicima (najveća vrijednost snage efekta) utvrđene su na dimenzijama neuroticizma i savjesnosti iz inventara NEOPI-R Coste i McCraea i na izvornoj crti F (surgencija – desurgencija) iz Cattelova inventara 16PF. Dobiveni su rezultati iznimno eksplicitno potvrdili distinktivnost sklopa osobnosti glazbenika klasične glazbene naobrazbe, tj. egzistenciju osebujnoga “glazbenog temperamenta”, što se očituje u specifičnoj kombinaciji osobina osobe inherentnoj ljudima iz miljea klasične glazbe.

 

Ključne riječi: glazbeni temperament; glazbenici; inteligencija; neglazbenici; osobine osobe.


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2113

Refbacks

  • There are currently no refbacks.