INFLUENCE OF THE ENHANCED PHYSICAL EDUCATION CURRICULUM ON THE PHYSICAL FITNESS OF CHILDREN / UTJECAJ KINEZIOLOŠKE INTERVENCIJE NA FIZIČKU FORMU DJECE

Gregor Jurak, Janko Strel, Bojan Leskošek, Marjeta Kovač

Abstract


ABSTRACT
This study was designed as a cluster-randomised quasi-experiment to assess the effect of the implementation of school-based kinesiological intervention, through which some schools in Slovenia offer an enhanced physical education curriculum, on children's physical fitness in the first four years of schooling. A total of 328 children from nine Slovenian primary schools were assigned to kinesiological intervention (n=157) and control groups (n=171). Data from the SLOFIT database was used to compare the differences in physical fitness of children. The Linear Mixed Model was used to test the influence of kinesiological intervention. The kinesiological intervention group achieved better results than the control group in all motor variables, especially in the motor tasks of polygon backwards, sit-ups for 30 seconds, and 600-metre run. This is particularly important because the muscular endurance and running speed of children of that age have been falling in recent decades. The results point to a better quality of sessions in kinesiological intervention consisting of a wider range of motor skills, a suitable organisation of work and greater amounts of exercise. Keywords: intervention; physical development; primary school
-----

SAŽETAK

Istraživanje s ciljem otkrivanja kako kineziološki intervencijski program kroz poboljšani program tjelesne i zdravstvene kulture, koji nude neke škole u Sloveniji, utječe na fizičke sposobnosti djece stare između 7 i 10 godina.

Longitudinalno istraživanje u trajanju od 4 godine obuhvatilo je 328 učenika u obliku pedagoškog eksperimenta. Podaci su prikupljeni kroz testove u okviru SLO-fit sustava. Razlike u učincima transformacije analizirane su pomoću analize kovarijance.

Utvrđeno je da kineziološki program ima pozitivan utjecaj na razvoj fizičkih sposobnosti, osobito s obzirom da su podaci pojedinih motoričkih sposobnosti djece te dobi u padu u posljednjih nekoliko desetljeća. Nakon što su uklonjene razlike u početnom stanju, zabilježene su statistički značajne razlike u motoričkim zadacima: poligon unatrag, podizanje trupa 30 sekundi i trčanje 600 metara. Dječaci su imali značajnu razliku u težini. Napredak učenika koji su pohađali dodatni kineziološki program također ukazuje na bolju kvalitetu sesija, uključujući širi raspon motoričih sposobnosti, prikladnu organizaciju rada i kvalitetnije vježbanje.

Kao rezultat ovih otkrića ponuđene su sljedeće preporuke: češća suradnja profesora tjelesne i zdravstvene kulture i profesora u razredima na satovima tjelesne u zdravstvene kulture, organizacija obučavanja profesora, fleksibilna organizacija dodatnih kinezioloških programa zbog promijenjenih zahtjeva škola i sustavnije planiranje lekcija za te programe.

Ključne riječi: osnovna škola, dodatna nastava tjelesne i zdravstvene kulture, fizička forma



Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v13i4.207

Refbacks

  • There are currently no refbacks.