Heterogeneity in Classes: Cooperative Problem-Solving Activities through Cooperative Learning/Heterogenost u nastavi: aktivnosti suradničkog rješavanja problema u sklopu suradničkog učenja
Abstract
Abstract
Teachers, from primary schools to college, experience challenges regarding both
increased class sizes and a greater diversity of students having a broad spectrum
of abilities, interests, needs, and goals. The aim of this paper is to investigate the
effect of cooperative learning through Cooperative Problem-Solving (CPS) activities
on homogenous and heterogeneous grouping in an engineering course. As a
mixed method design, the study utilized both quantitative and qualitative data.
The participants, 47 engineering students selected conveniently, were enrolled in a
communication systems course. The analysis of the quantitative data indicated that
no significant difference (p= .791) exists between the ways in which the students in
homogenous and the students in heterogeneous group understand communication
systems. In order to reveal the perceptions of students regarding the implementation,
they were interviewed at the end of the semester. The qualitative data obtained from
these interviews suggests that students prefer heterogeneous to homogenous grouping.
The findings also imply that further research should concentrate on heterogeneous
grouping strategies and more detailed qualitative data in order to reveal what kind
of patterns emerge from students’ interactions in different groupings.
Key words: cooperative learning; cooperative problem-solving; engineering education;
within-class grouping.
---
Sažetak
Nastavnici, bez obzira na to rade li u osnovnim školama ili na fakultetu, nailaze
na izazove koji su povezani i s povećanim brojem učenika u razredima, kao i sa
sve većom raznolikošću učenika koji imaju širok spektar sposobnosti, interesa,
potreba i ciljeva. Cilj je ovog rada ispitati učinak suradničkog učenja primjenom
aktivnosti suradničkog rješavanja problema u homogenim i heterogenim
skupinama u inženjerskom usmjerenju. Zamišljeno kao istraživanje koje uključuje
mješovite metode, ovo istraživanje koristilo se i kvantitativnim i kvalitativnim
podacima. Sudionici u istraživanju, 47 prikladno odabranih studenata inženjerskog
usmjerenja, upisali su kolegij Komunikacijski sustavi. Analiza kvantitativnih
podataka pokazala je da ne postoji značajna razlika (p=.791) u načinima na koje
studenti u homogenim i studenti u heterogenim skupinama poimaju komunikacijske
sustave. Da bi se utvrdila opažanja studenata u vezi s implementacijom, s njima
su na kraju semestra provedeni intervjui. Kvalitativni podaci koji su dobiveni tim
intervjuima upućuju na to da studenti više vole heterogene skupine nego homogene
skupine. Rezultati također upućuju na potrebu provođenja daljnjih istraživanja
koja bi se usredotočila na strategije heterogenog grupiranja i detaljnije kvalitativne
podatke da bi se utvrdilo kakvi se obrasci javljaju u interakciji studenata u različito
formiranim skupinama.
Ključne riječi: grupiranje unutar skupine; obrazovanje u području inženjerstva;
suradničko rješavanje problema; suradničko učenje
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.15516/cje.v16i4.1019
Refbacks
- There are currently no refbacks.