An Exploratory Study of Facebook Integration into Classroom Management / Istraživačka studija integracije Facebook-a u upravljanje razredom

Chris Adalikwu

Abstract


Abstract 

From a classroom management perspective, this study aims to analyze the interaction between students and mentors on the Facebook class websites and students’ social networking via Facebook by using Facebook provided functions. The research focuses on the students’ perceptions of Facebook as a class website. The survey results indicate that most students express positive attitudes towards their Facebook class websites in terms of system interface, feeling exchange, and information communication. The qualitative analysis yielded five themes: the role of the class leader, knowledge sharing, system interface, the role of the mentor, and the value of the class website. 

Key words: class website; positive attitude; social networking.


*****
Sažetak
Ovo istraživanje zauzima gledište upravljanja razredom, a cilj mu je analizirati interakciju između studenata i mentora na razrednim Facebook stranicama i društveno umrežavanje studenata putem Facebook-a, a s pomoću funkcija koje Facebook pruža. Istraživanje se usredotočuje na mišljenje studenata o Facebook-u kao razrednoj internetskoj stranici. Rezultati istraživanja pokazuju da većina studenata ima pozitivan stav prema svojim razrednim Facebook mrežnim stranicama u smislu sučelja sustava, razmjenjivanja osjećaja i komunikacije informacija. Kvalitativna analiza iznjedrila je pet tema: ulogu razrednog vođe, dijeljenje znanja, sučelje sustava, ulogu mentora i vrijednost razredne mrežne stranice.
Ključne riječi: razredna mrežna stranica; pozitivan stav; društveno umrežavanje

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v15i4.502

Refbacks

  • There are currently no refbacks.