A Study on Determining Social Capital Development Indicators in Society: University Students' Point of View / Istraživanje o određivanju pokazatelja razvoja društvenog kapitala: stav sveučilišnih studenata

Ramezan Jahanian

Abstract


Abstract

This study was carried out in an attempt to investigate and determine indicators of the social capital developing in the society from university students' point of view. The method which was applied in this research is a descriptive one, the survey method. The population comprises all university students of the Tehran Teacher Training University, amounting to 10,865 students and the sample was comprised of 370 students who were selected according to the systematic random sampling on the basis of Morgan's formula for determining the sample size. The data gathered by the t-test and the analysis of the obtained results demonstrate that an increase in public awareness, public trust, official and unofficial collectivity, and institutional trust can lead to the development of the social capital in society. 

Keywords: official collectivity; public awareness; public trust; the social capital; unofficial collectivity.

---

Ovo istraživanje provedeno je kao pokušaj ispitivanja i određivanja pokazatelja društvenog kapitala koji se razvija u društvu, sa stajališta sveučilišnih studenata. Metoda koja se koristila u ovome istraživanju bila je deskriptivna metoda ankete. Populacija obuhvaća sve sveučilišne studente Učiteljskog fakulteta u Teheranu, ukupno 10 .865 studenata, dok je uzorak za istraživanje činilo 370 studenata odabranih slučajnim odabirom na osnovi Morganove metode za određivanje veličine uzorka. Podatci dobiveni t-testom i analiza dobivenih rezultata pokazali su da povećanje javne svijesti, povjerenje javnosti, šira i uža kolektivnost i povjerenje u institucije može dovesti do razvoja društvenog kapitala u pojedinom društvu.

Ključne riječi: društveni kapital, javna svijest, povjerenje javnosti, šira kolektivnost, uža kolektivnost




DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v15i1.303

Refbacks

  • There are currently no refbacks.