MULTIDISCIPLINARNI PRISTUP KREIRANJU PROSTORA VRTIĆA KAO PRETPOSTAVKA KVALITETNOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PROCESA

Edita Slunjski

Abstract


Kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa u vrtiću određuje nekoliko čimbenika, među kojima i kreiranje prostornog okruženja. Ono značajno utječe na perspektivu učenja i odgoja djeteta, te mogućnosti stupanja djeteta u različite socijalne interakcije. Afirmacija multidisciplinarnog pristupa u procesu kreiranja prostornog okruženja vrtića iziskuje povezivanje i suradnju stručnjaka pedagoške i arhitektonske struke. Odgajatelj, pedagog, arhitekt, dizajner, krajobrazni arhitekt i drugi profili stručnjaka pristupaju zajedničkom osmišljavanjanju, oblikovanju i projektiranju građevine ustanove i njezinih prostornih značajki. Oživljavanje pedagoških ideja u arhitektonskoj izvedbi prostora vrtića, omogućuje preveniranje i nadvladavanje barijera koje djeluju nepovoljno na kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa. Senzibiliziranje stručnjaka arhitektonske struke za bolje razumijevanje perspektive djeteta, kao i složenog procesa njegova odgoja i učenja, u tom procesu ima posebno važnu ulogu. Ono omogućuje dizajniranje prostornih uvjeta koji odražavaju suvremeno shvaćanje djeteta i institucijskog djetinjstva, u čijem su središtu slobodan izbor, aktivnost, istraživanje, otkrivanje, kretanje i inicijativa djeteta te samoorganizacija njegovih aktivnosti. U radu se raspravlja o različitim mogućnostima povezivanja i suradnje stručnjaka pedagoškog i arhitektonskog profila u procesu oblikovanja prostora vrtića, te mogućnosima uključivanja djeteta u taj proces.

 


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1512

Refbacks

  • There are currently no refbacks.